Pages

Friday, March 11, 2011

Terase......

Assalamualaikum,

teater melayu dari budak kolej

Hey guys!Semalam aku tengok satu persembahan teater.Teater nie di sembahkan oleh geng MASKOM UiTM di kolej aku, dan tajuk teater nie adalah di sisi iblis.Teater nie mula pada pukul 8:30 P.M,tapi yang xbest nyer die start pukul 9:00 P.M xsilap aku.Well!kata-kata Melayu,biasalah...hehe...


Teater nie memang best bagi aku,cuz die xmembosankan, xterlalu dramatik, xterlalu mengarut dan ada part-part kelakar, memang lawak abes...hehe...


Ia mengisahkan seorang budak lelaki(nama die aku lupa la) miskin, cacat, dan macam-macam lagi kekurangan yang nak balas dendam kat penduduk kampung sebab hina dia, dan die gak suka kat sowg dak pompuan(Aishah nama die) yang ayu gile, baik pastu anak ketua kampung lak tue.


Iblis laknat

Lepas frust tengok awek tue, ada la seko iblis datang kat die nak tolong konon.Bagi die kaya,bagi die kacak(kacak la sangat) pastu dapat kahwin ngan Aishah. Pastu, kawan baik(Anum nama awek nie) Aishah nie dengki la kat die sebab si Aishah nie kire Miss Perfect ar dalam hidup die.


What I mean perfect nie adalah, die cantik, kaya, baik budi bahasa, kire tip top lah buat bini...hehe...Nak dipendek kan cite, Si Lelaki yang buat perjanjian ngan Iblis nie perlu dapatkan darah bini die, Aishah.Tapi kawan baik Aishah, Anum nie...die cube rampas Laki Aishah, memang dapat la...bese la, watak jahat...


Tapi,lepas diketahui oleh Aishah,kawan baik die nie, Si Anum, cuba pukul Aishah,pe lagi, gaduh pompuan la jadi...gurlsss, gaduh tarik rambut and tolak menolak je....
Last-last, Si Anum nie kalah dalam pergaduhan and mati akibat terhantuk kepala kat batu.Pastui Si Laki Aishah nie xdapat la darah bini die,amik darah Anum kasi kat Si Iblis...Then Iblis marah kat Laki tue cuz langgar perjanjian,pastu tukar balik Si Laki kekehidupan asal die....THE END.


Yang aku dapat la kat cite teater nie,cite die macam pernah jadi kat aku yang sebagai antagonis dalam cite bisikan Iblis...Tapi xla sampai Iblis datang kat aku,aku still kuat iman tau...huhu...


Tapikan,aku memang xnak jadi macam antagonis tue,cuz aku penat ngan sifat
mahmudah yang xbagi pape kat kite balik...dengki,bengang,marah,jeles,x puas ati...macam-macam lagi lah...



close friend...

Even aku da lame buang perangai tue,aku berharap kawan rapat aku (it mean kawan yang aku kenal da die cane,aku faham die cane) tue dapat friendly ngan aku macam die friendly ngan owg len, tapi sume tue macam sementara je...aku pun xtau apa lagi salah aku sampai die susah nak friendly ngan aku lagi,apatah lagi bile die stay ngan orang lain...aku rasa aku macam xdiperlukan(selalu jadi even bukan setiap hari)...huh...


And then skang,die macam ada kawan lain yang boleh dikongsi minat die kowt...apa-apa pun aku harap die maafkan aku yang aku cakap die perangai macam budak-budak ke,apa ke sebelum nie,cuz......aku x larat....aku penat....to bare the question that spinning in my head because of him......

No comments: